Kennedymars Winterijk Arnhem, 80km - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Jan Haverkorn - WaarBenJij.nu Kennedymars Winterijk Arnhem, 80km - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Jan Haverkorn - WaarBenJij.nu

Kennedymars Winterijk Arnhem, 80km

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

20 Februari 2015 | Nederland, Winterswijk

Kennedymars Winterswijk Arnhem

Van vrijdag 20-02-2015 op zaterdag 21-02-2015 was de Kennedymars van Winterwijk naar Arnhem. Het weerbericht was slecht, veel regen en maar een paar graden boven nul.
Ik had sinds de Posbankloop van eind september geen lange afstanden meer gelopen en zag er eigenlijk wel een klein beetje tegenop. Ik zou meereizen met een NSgroepskaart net als vorig jaar toen vond ik wel het nadeel dat we erg vroeg in Winterswijk waren en lang voor de start moesten wachten. Iemand had per ongeluk twee groepskaartjes geactiveerd en ik had nu geen kaartje. Vervelend, dan maar met de auto naar Arnhem, kon ik in ieder geval na de warme maaltijd van huis. In Arnhem bij de finish nog gevraagd of ik met de bus meekon naar de start. Dat kon alleen als er plek was. Ok, dan maar met het openbaar vervoer naar Winterswijk dat was op zich geen probleem.

Even melden aan de start, en een kopje koffie daar was ik wel aan toe. Met wat bekenden kort staan praten en al snel begon iedereen zijn regenkleding aan te trekken. Het miezerde buiten nog steeds en het zou nog wel even duren. De start was om 23:00 uur en we liepen eerst richting Bredevoort. Het was niet echt heel erg donker, zonder zaklamp was er toch voldoende zicht. Na de buitenrust door naar Varsseveld om 02:10 zat ik aan een bakkie koffie. Om 02:30 mochten we weer verder richting Doetinchem. Weinig leuks onderweg door de miezerregen, ja een misstap in een diepe plas het water liep zo mijn schoen in. Uiteindelijk kwam ik rond 06:00 aan in Doetinchem. Heerlijk, mijn tas, dat betekent droge sokken en droge schoenen. Kopje koffie en een broodje. Om 06:30 mochten we weer verder via Laag- en Hoog-Keppel richting de IJssel. Het was inmiddels droog en zelfs de zon liet zich even zien. Langs de IJssel verder richting het pontje van Dieren. Aan de overkant een rustpost met hamburgers, pakjes Breaker, en koffie dat kon ik wel gebruiken na 60km. De laatste 20km zijn ook wel de mooiste dwars door de Veluwezoom over de Posbank richting Arnhem. De onverharde paden waren modderpoelen hier en daar. Zwaar maar een prachtige natuur. Bij Rozendaal liepen we weer in de bewoonde wereld. Nog een klein stukje naar de finish en om 13:30 was ik binnen.

Tags: Kennedymars

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 27 Jan. 2015
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 1465

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 31 December 2015

Wandelingen 2015

Landen bezocht: